Jak zdecydować co umieścić na stronie internetowej? Istotne elementy dobrej strony.

Jak zdecydować co umieścić na stronie internetowej? Istotne elementy dobrej strony.
Jak zdecydować co umieścić na stronie internetowej? Istotne elementy dobrej strony.
Jak zdecydować co umieścić na stronie internetowej? Istotne elementy dobrej strony.
Jak zdecydować co umieścić na stronie internetowej? Istotne elementy dobrej strony.

Czy wiesz, że skuteczna strona może być jak tajna broń Twojego biznesu? Czasami wydaje się, że wystarczy dodać kilka grafik, wrzucić parę słów i gotowe, prawda? Jeśli chcesz się wyróżnić i zdobywać wartościowych klientów, potrzebujesz nie tylko kreatywności, ale także przemyślanej strategii! Zapomnij na chwilę o kodzie i designie - najpierw zobaczmy, jakie są kluczowe kroki w planowaniu i tworzeniu strony.

Czego dowiesz się z tego artykułu?

  • Jakie są najważniejsze elementy na stronie?

  • Jak zaplanować swoją stronę?

  • Dlaczego warto zacząć od strategii, a nie od projektowania graficznego?

  • Jakie elementy strony warto uwzględnić, aby była skuteczna i przyjazna dla odwiedzających?

  • W jaki sposób analiza grupy docelowej może wpłynąć na treść i układ strony?

  • Dlaczego warto przyjrzeć się konkurencji podczas planowania własnej strony?

  • Jakie dodatkowe elementy powinny znaleźć się na stronie, aby zyskać zaufanie klientów i wyróżnić firmę?

Od czego zacząć planowanie firmowej strony www?

Zanim przejdę do projektowania strony, zaczynam od stworzenia planu. Moim zdaniem podstawą każdej skutecznej strony internetowej jest plan i strategia. Te słowa brzmią bardzo nudno. Wiem. Najchętniej od razu wskoczyłbym do projektowania graficznego. Natomiast bez tego może być ciężko stworzyć intuicyjną stronę, która będzie przyjazna dla odwiedzających i będzie prowadzić do konwersji. Dlatego wygląd strony zostawiam na później, a zaczynam od stworzenia planu i strategii, na które składa się analiza grupy docelowej i konkurencji.

Analiza grupy docelowej

Przy obmyślaniu, jakie elementy i treści powinny znaleźć się na Twojej stronie, warto skupić się na Twoich klientach. Pamiętaj, że tak naprawdę Twoja strona nie jest dla Ciebie, a dla Twoich odbiorców. W końcu to oni będą głównie z niej korzystać i wyszukiwać potrzebnych im informacji. Dlatego zawsze zaczynam od zastanowienia się, jakich informacji będą szukać potencjalni klienci w danym przypadku. Najczęściej są to informacje o usługach, cenie, firmie i przede wszystkim dane kontaktowe. W zależności od rodzaju biznesu może okazać się, że warto umieścić jeszcze portfolio i opinie od klientów.

Konkurencja - co tam słychać u sąsiada?

Czasami nie ma sensu wymyślać koła na nowo- warto zerknąć i zainspirować się od konkurencji naszej firmy. Oczywiście nie chodzi o to, żeby kopiować 1:1 to, co mają oni na stronie. Chodzi o to, żeby zobaczyć, jakie są przyjęte ogólne standardy w danej branży i ocenić, czy w naszym przypadku również to się sprawdzi. Podczas researchu nie ograniczaj się tylko do swojej branży. Czasem świetne rozwiązania i pomysły możesz znaleźć w innych działalnościach i po odpowiedniej modyfikacji mogą sprawdzić się u Ciebie.

Mapa strony - co zrobić, żeby się nie zgubić?

Teraz pozostaje tylko zebrać wszystkie informacje razem, pogrupować je i stworzyć listę podstron oraz powiązania między nimi (mapa strony). Zadbaj o to, żeby użytkownik mógł poruszać się po stronie swobodnie i intuicyjnie.

Tworzenie oddzielnych podstron nie tylko pozwoli Ci zadbać o klientów, ale również pomoże to wyszukiwarkom w zrozumieniu, jakie informacje znajdują się u Ciebie na stronie. Dzięki takim zabiegom i odpowiedniej optymalizacji stworzysz stronę, która będzie na górze strony wyszukiwarki google.

Co umieścić na stronie? Podstawowe elementy strony internetowej, które pomogą Ci zdobywać klientów

Główna nawigacja

Znajduje się ona najczęściej w górnej części strony i często myślimy, że tutaj powinniśmy umieścić wszystkie podstrony, jakie znajdują się u nas w witrynie. Jest to błąd. Zbyt duży wybór może spowodować, że klient poczuje się przytłoczony. Dlatego dobrze jest tam umieszczać maksymalnie 7 elementów. Pamiętaj, że nie musimy w tej nawigacji dodawać odnośnika do strony głównej. Rolą tego odnośnika pełni logo, które po kliknięciu przenosi nas na stronę główną. Dobrze przygotowana nawigacja ma ułatwić szukanie informacji.

Nagłówki i treści

Pamiętaj, że większość użytkowników nie czyta stron, tylko skanuje je wzrokiem. Dlatego koniecznie zadbaj o to, żeby nie robić ścian tekstu. Wiem, że to kusi. Chcemy przekazać jak najwięcej szczegółów i informacji. Natomiast gwarantuję Ci, że ściana tekstu tylko odstraszy Twoich potencjalnych klientów. Zwłaszcza jeżeli będą korzystać z urządzeń mobilnych. Dlatego podziel duże teksty na paragrafy oraz stosuj wyraźne nagłówki. Nagłówki znajdujące się na stronie mają także dodatkowo wpływ na pozycjonowanie strony, dlatego dobrze jest umieszczać tam słowa kluczowe.

Stopka

Stopka strony znajduje się na samym końcu strony. Dobrą praktyką jest umieszczanie tam: podstawowych informacji o firmie, numeru telefonu i adresu e-mail, linków do mediów społecznościowych oraz najważniejszych linków do podstron (np. listy usług).

Dodatkowe elementy, które powinna zawierać strona internetowa

Daj się bliżej poznać i umieść informacje o sobie i firmie. Przedstaw swoją historię, misję i sposób pracy z klientem. 

Opisz swoje usługi. Najlepiej stwórz dla nich oddzielne podstrony i umieść na stronie głównej odnośniki do nich. Dzięki temu zyskasz dodatkowe punkty pod kątem SEO i zwiększasz szansę na wysoki wynik wyszukiwania Twojej firmy.

Dodaj formularz kontaktowy. Osobiście nie jestem ich zwolennikiem. Z mojego doświadczenia wynika, że ludzie wolą pisać bezpośrednio na maila lub zadzwonić, niż korzystać z formularza. Na pewno warto przetestować, czy w Twoim przypadku też tak będzie. Może Twoi odbiorcy wolą taką formę kontaktu.

Zainwestuj w sesję zdjęciową. Jest to po prostu must have do zbudowania zaufania wśród nowych klientów i rozpoznawalności twojej firmy. Korzystanie w większości z darmowych zdjęć na stronie, która ma stanowić wizytówkę firmy, jest po prostu słabe. W ten sposób nie zdobędziesz zaufania i nie zbudujesz profesjonalnego wizerunku.

Pokaż, co potrafisz i stwórz portfolio. Nie ma chyba lepszego sposobu na przedstawienie usług firmy, niż opisanie danej realizacji. W zależności od rodzaju działalności i Twoich usług możesz umieścić tam szczegółowe informacje, w jaki sposób udało Ci się rozwiązać problem klienta. Jeżeli Twój potencjalny klient natrafi na taką treść i przekonasz go, że jego problem również będziesz umieć rozwiązać, to jest już prosta droga do zdobycia nowego klienta. Dodatkowo dobrym pomysłem będzie stworzenie takiego materiału w formie wideo, w którym po prostu wszystko opowiesz i pokażesz.

Referencje, opinie i certyfikaty. Dzięki takim elementom zdobędziesz zaufanie u odbiorcy i podkreślisz swoje doświadczenie, wiedzę oraz profesjonalizm.

Dziel się wiedzą poprzez wpisy blogowe. Prowadzenie firmowego bloga jest świetnym sposobem na pozyskiwanie ruchu na naszej stronie internetowej. Poprzez wpisy możesz odpowiadać na najczęściej zadawane pytania przez klientów i budować swoją markę.

Podsumowanie

Stworzenie dobrej strony internetowej to nie tylko świetny design, ale również opracowanie odpowiedniego planu i strategii. Pomimo pokusy skupienia się od razu na projektowaniu graficznym, to właśnie strategia stanowi fundament skutecznej strony. Zadbaj o nią, aby była przyjazna dla klientów i generowała zyski. 

Czy wiesz, że skuteczna strona może być jak tajna broń Twojego biznesu? Czasami wydaje się, że wystarczy dodać kilka grafik, wrzucić parę słów i gotowe, prawda? Jeśli chcesz się wyróżnić i zdobywać wartościowych klientów, potrzebujesz nie tylko kreatywności, ale także przemyślanej strategii! Zapomnij na chwilę o kodzie i designie - najpierw zobaczmy, jakie są kluczowe kroki w planowaniu i tworzeniu strony.

Czego dowiesz się z tego artykułu?

  • Jakie są najważniejsze elementy na stronie?

  • Jak zaplanować swoją stronę?

  • Dlaczego warto zacząć od strategii, a nie od projektowania graficznego?

  • Jakie elementy strony warto uwzględnić, aby była skuteczna i przyjazna dla odwiedzających?

  • W jaki sposób analiza grupy docelowej może wpłynąć na treść i układ strony?

  • Dlaczego warto przyjrzeć się konkurencji podczas planowania własnej strony?

  • Jakie dodatkowe elementy powinny znaleźć się na stronie, aby zyskać zaufanie klientów i wyróżnić firmę?

Od czego zacząć planowanie firmowej strony www?

Zanim przejdę do projektowania strony, zaczynam od stworzenia planu. Moim zdaniem podstawą każdej skutecznej strony internetowej jest plan i strategia. Te słowa brzmią bardzo nudno. Wiem. Najchętniej od razu wskoczyłbym do projektowania graficznego. Natomiast bez tego może być ciężko stworzyć intuicyjną stronę, która będzie przyjazna dla odwiedzających i będzie prowadzić do konwersji. Dlatego wygląd strony zostawiam na później, a zaczynam od stworzenia planu i strategii, na które składa się analiza grupy docelowej i konkurencji.

Analiza grupy docelowej

Przy obmyślaniu, jakie elementy i treści powinny znaleźć się na Twojej stronie, warto skupić się na Twoich klientach. Pamiętaj, że tak naprawdę Twoja strona nie jest dla Ciebie, a dla Twoich odbiorców. W końcu to oni będą głównie z niej korzystać i wyszukiwać potrzebnych im informacji. Dlatego zawsze zaczynam od zastanowienia się, jakich informacji będą szukać potencjalni klienci w danym przypadku. Najczęściej są to informacje o usługach, cenie, firmie i przede wszystkim dane kontaktowe. W zależności od rodzaju biznesu może okazać się, że warto umieścić jeszcze portfolio i opinie od klientów.

Konkurencja - co tam słychać u sąsiada?

Czasami nie ma sensu wymyślać koła na nowo- warto zerknąć i zainspirować się od konkurencji naszej firmy. Oczywiście nie chodzi o to, żeby kopiować 1:1 to, co mają oni na stronie. Chodzi o to, żeby zobaczyć, jakie są przyjęte ogólne standardy w danej branży i ocenić, czy w naszym przypadku również to się sprawdzi. Podczas researchu nie ograniczaj się tylko do swojej branży. Czasem świetne rozwiązania i pomysły możesz znaleźć w innych działalnościach i po odpowiedniej modyfikacji mogą sprawdzić się u Ciebie.

Mapa strony - co zrobić, żeby się nie zgubić?

Teraz pozostaje tylko zebrać wszystkie informacje razem, pogrupować je i stworzyć listę podstron oraz powiązania między nimi (mapa strony). Zadbaj o to, żeby użytkownik mógł poruszać się po stronie swobodnie i intuicyjnie.

Tworzenie oddzielnych podstron nie tylko pozwoli Ci zadbać o klientów, ale również pomoże to wyszukiwarkom w zrozumieniu, jakie informacje znajdują się u Ciebie na stronie. Dzięki takim zabiegom i odpowiedniej optymalizacji stworzysz stronę, która będzie na górze strony wyszukiwarki google.

Co umieścić na stronie? Podstawowe elementy strony internetowej, które pomogą Ci zdobywać klientów

Główna nawigacja

Znajduje się ona najczęściej w górnej części strony i często myślimy, że tutaj powinniśmy umieścić wszystkie podstrony, jakie znajdują się u nas w witrynie. Jest to błąd. Zbyt duży wybór może spowodować, że klient poczuje się przytłoczony. Dlatego dobrze jest tam umieszczać maksymalnie 7 elementów. Pamiętaj, że nie musimy w tej nawigacji dodawać odnośnika do strony głównej. Rolą tego odnośnika pełni logo, które po kliknięciu przenosi nas na stronę główną. Dobrze przygotowana nawigacja ma ułatwić szukanie informacji.

Nagłówki i treści

Pamiętaj, że większość użytkowników nie czyta stron, tylko skanuje je wzrokiem. Dlatego koniecznie zadbaj o to, żeby nie robić ścian tekstu. Wiem, że to kusi. Chcemy przekazać jak najwięcej szczegółów i informacji. Natomiast gwarantuję Ci, że ściana tekstu tylko odstraszy Twoich potencjalnych klientów. Zwłaszcza jeżeli będą korzystać z urządzeń mobilnych. Dlatego podziel duże teksty na paragrafy oraz stosuj wyraźne nagłówki. Nagłówki znajdujące się na stronie mają także dodatkowo wpływ na pozycjonowanie strony, dlatego dobrze jest umieszczać tam słowa kluczowe.

Stopka

Stopka strony znajduje się na samym końcu strony. Dobrą praktyką jest umieszczanie tam: podstawowych informacji o firmie, numeru telefonu i adresu e-mail, linków do mediów społecznościowych oraz najważniejszych linków do podstron (np. listy usług).

Dodatkowe elementy, które powinna zawierać strona internetowa

Daj się bliżej poznać i umieść informacje o sobie i firmie. Przedstaw swoją historię, misję i sposób pracy z klientem. 

Opisz swoje usługi. Najlepiej stwórz dla nich oddzielne podstrony i umieść na stronie głównej odnośniki do nich. Dzięki temu zyskasz dodatkowe punkty pod kątem SEO i zwiększasz szansę na wysoki wynik wyszukiwania Twojej firmy.

Dodaj formularz kontaktowy. Osobiście nie jestem ich zwolennikiem. Z mojego doświadczenia wynika, że ludzie wolą pisać bezpośrednio na maila lub zadzwonić, niż korzystać z formularza. Na pewno warto przetestować, czy w Twoim przypadku też tak będzie. Może Twoi odbiorcy wolą taką formę kontaktu.

Zainwestuj w sesję zdjęciową. Jest to po prostu must have do zbudowania zaufania wśród nowych klientów i rozpoznawalności twojej firmy. Korzystanie w większości z darmowych zdjęć na stronie, która ma stanowić wizytówkę firmy, jest po prostu słabe. W ten sposób nie zdobędziesz zaufania i nie zbudujesz profesjonalnego wizerunku.

Pokaż, co potrafisz i stwórz portfolio. Nie ma chyba lepszego sposobu na przedstawienie usług firmy, niż opisanie danej realizacji. W zależności od rodzaju działalności i Twoich usług możesz umieścić tam szczegółowe informacje, w jaki sposób udało Ci się rozwiązać problem klienta. Jeżeli Twój potencjalny klient natrafi na taką treść i przekonasz go, że jego problem również będziesz umieć rozwiązać, to jest już prosta droga do zdobycia nowego klienta. Dodatkowo dobrym pomysłem będzie stworzenie takiego materiału w formie wideo, w którym po prostu wszystko opowiesz i pokażesz.

Referencje, opinie i certyfikaty. Dzięki takim elementom zdobędziesz zaufanie u odbiorcy i podkreślisz swoje doświadczenie, wiedzę oraz profesjonalizm.

Dziel się wiedzą poprzez wpisy blogowe. Prowadzenie firmowego bloga jest świetnym sposobem na pozyskiwanie ruchu na naszej stronie internetowej. Poprzez wpisy możesz odpowiadać na najczęściej zadawane pytania przez klientów i budować swoją markę.

Podsumowanie

Stworzenie dobrej strony internetowej to nie tylko świetny design, ale również opracowanie odpowiedniego planu i strategii. Pomimo pokusy skupienia się od razu na projektowaniu graficznym, to właśnie strategia stanowi fundament skutecznej strony. Zadbaj o nią, aby była przyjazna dla klientów i generowała zyski. 

Newsletter dla branży eventowej

Zdobądź ofertową checklistę

Zapisz się na newsletter i otrzymaj „Ofertową checklistę", która pomoże Ci ulepszyć swoją ofertę.

Oprócz tego, co tydzień lub dwa, wyślę Ci też newsletter z dodatkowymi wskazówkami jak być częściej wybieranym przez klientów. Znajdziesz tam również tematy związane z designem i stronami internetowymi.

Newsletter dla branży eventowej

Zdobądź ofertową checklistę

Zapisz się na newsletter i otrzymaj „Ofertową checklistę", która pomoże Ci ulepszyć swoją ofertę.

Oprócz tego, co tydzień lub dwa, wyślę Ci też newsletter z dodatkowymi wskazówkami jak być częściej wybieranym przez klientów. Znajdziesz tam również tematy związane z designem i stronami internetowymi.

Newsletter dla branży eventowej

Zdobądź ofertową checklistę

Zapisz się na newsletter i otrzymaj „Ofertową checklistę", która pomoże Ci ulepszyć swoją ofertę.

Oprócz tego, co tydzień lub dwa, wyślę Ci też newsletter z dodatkowymi wskazówkami jak być częściej wybieranym przez klientów. Znajdziesz tam również tematy związane z designem i stronami internetowymi.